vrijdag 8 januari 2016

Tentoonstelling Van Goghkamer in Zundert met Carola Schapals en groeps in Galerie Kralingen november 2015

Tentoonstelling naar aanleiding van het winnen van de schilderprijs (ik) en de tekenprijs (Schapals) tijdens het festival Vincents Droom

 Irissen, Zundert, mei 2015
 Landerijen Zundert, mei 2015
 Lucht 1 Zundert, mei 2015
 Lucht in Bagage, mei 2015
Zo zag onze tentoonstelling eruit de week na de opening. De Van Goghkamer was blijkbaar toch een soort kantine. Jammer. Ik was blij en trots dat ik voor het eerst in mijn loopbaan aan spijkers mocht hangen. Ron Dirven de directeur van het Van Gogh Museum in Zundert spijkerde mijn werken zelf aan de muur. Wat een luxe! Carola Schapals zal in juni van 2016 een Artist in Residence zijn in het Van Gogh Atelier in Zundert.

Do Artist's Speak on Behalf of All of Us?
Tentoonstelling met de bedoeling inzicht te geven in het werkproces van de kunstenaars.
Een knipwerk van Jacqueline Specken met wie ik het schilderij Vrouw op Fiets heb geruild... voor een beeldje van haar, hier niet te zien.
Ook geopend in Dordrechts Museum Dromen van Dordrecht met onder andere werk van Carola Schapals. Voor deze tentoonstelling deed ik een aantal jaren geleden samen met Steven Rutgers aan Dirk Berghout een voorstel voor uit te nodigen kunstenaars. En nu is de tentoonstelling er dan eindelijk. 13 kunstenaars kregen opdracht om Dordrecht te portretteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten